• تاریخ انتشار : 1403/08/02 - 07:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مسیر تحول و اهمیت حکمرانی داده‌ها در دانشگاه

جلسه گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و کارشناسان ستادی آمار دانشگاه هم‌زمان با اول آبان، این روز که به نام «روز آمار و برنامه‌ریزی» نامگذاری شده را گرامی داشتند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، اول آبان هر سال به نام «روز آمار و برنامه‌ریزی» نامگذاری شده است. این نامگذاری شاید مناسب نام بردن از گروهی گمنام در میان همکاران دانشگاه باشد که روزهایی نه چندان دور هر طراحی سیاستی، هر تدبیر برنامه‌ای و هر گونه تخصیص اعتبارات بدون رجوع به آنها ناممکن می‌نمود اما این روزها حرفه‌شان با ورود سامانه‌های اطلاعاتی متعدد تا حد زیادی اگر نه کمرنگ که نیازمند تحول شده است.

همین دستمایه‌ای شد تا کارشناسان ستادی آمار دانشگاه که در جلسه‌ای به دعوت دکتر سیداحمد رضائی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران برای بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در دفتر این مدیریت جمع شده بودند از ایشان مطالبه رهنمودهایی برای تطبیق و به‌روزرسانی دوباره جایگاه خود و رشته‌شان با نظم جدید در حال شکل‌گیری به واسطه ارتقاء کارکردهای فناوری اطلاعات و همچنین اخیراً ورود هوش مصنوعی به عرصه‌های مختلف را داشته باشند.

دکتر سیداحمد رضائی پس از تبریک این روز خدمت کلیه کارشناسان آمار دانشگاه اعم از شاغلین در ستاد و واحدهای مختلف محیطی در پاسخ دغدغه این مجموعه از کارکنان دانشگاه با اشاره به داده‌های گوناگون موجود در سامانه‌های مختلف (پرسنلی، دانشجویی و ...) خطاب به کارشناسان آمار دانشگاه گفت که این مجموعه اگر تعریف جدیدی از جایگاه خود می‌طلبد به جدّ می‌بایست جلودار حکمرانی داده‌ها در دانشگاه باشد. ایشان همچنین با بیان اینکه دانشگاه نیازمند یک نهاد ستادی برای تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف و ارزیابی آنها به صورت دوره‌ای است این امکان را نیز یکی از فرصت‌های پیش روی واحد آمار دانشگاه دانست.

در پایان این نشست، حاضرین فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادهای خود در خصوص بهبود فرآیندهای آماری و کاری خود در دانشگاه داشتند. این بخش از جلسه با هدف ایجاد تعامل بیشتر و استفاده از تجارب و نظرات همکاران به منظور ارتقای سطح خدمات و توسعه‌یافته‌تر کردن برنامه‌های آتی در دانشگاه برگزار شد و سپس آقای دکتر رضائی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، به جمع بندی موارد مطرح شده پرداختند و نکاتی را جهت آشنایی بیشتر همکاران با برنامه‌های آتی دانشگاه در حوزه آمار یادآور شدند.

  • گروه خبری : اخبار اداره آمار و تحلیل,اخبار مرکز,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 282025
احسان رزاقی
تهیه کننده

احسان رزاقی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه

چت آنلاین