اداره فناوری اطلاعات
اداره فناوری اطلاعات
معرفی

اداره­ فناوری اطلاعات از سال 1390 در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران با رویکرد توسعه و بهره­ برداری از فناوری‌های اطلاعاتی و تسهیل در ارائه خدمات عمومی دانشگاه شکل گرفت. در حال حاضر این اداره در حال ارائه­ خدمات IT به حدود 1900 عضو هیات علمی، 20200 کارمند و12200 دانشجو می­باشد. خدمات فناوری اطلاعات تاثیر بسزایی در عملکرد سازمان داشته و علاوه بر تسریع و بهبود در ارائه خدمات، در افزایش بهره‌وری و کمک به تصمیم‌گیری در سازمان موثر است.

اداره فناوری اطلاعات با ارائه خدماتی به شرح ذیل، در راستای تحقق اهداف این حوزه فعالیت می‌نماید.

 

  • ارائه خدمات Hosting دانشگاه
  • ارائه خدمات VPN
  • همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کارکنان حسب نیاز تخصص‌های مورد نیاز سازمان
  • نحلیل و پیاده‌سازی فرآیندها
  • بررسی و صدور مجوز فنی قراردادهای نرم افزاری و سخت افزاری
  • ارائه خدمات IT به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه
  • ارائه خدمات ایمیل به دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان
  • نگهداری و پشتیبانی ماشین‌های مجازی و سرورهای فیزیکی
  • پیاده‌سازی داشبوردهای اطلاعاتی مربوط به حوزه فعالیت خود
  • استفاده از نوآوری و ایده‌های کارکنان در حوزه IT برای ارتقای سازمان
  • مدیریت و نظارت بر پیاده‌سازی پروژه‌های نرم افزاری در دانشگاه
  • پشتیبانی برخی از نرم افزارها توسط کارشناسان
  • بررسی و صدور مجوز فنی در خصوص طراحی وب سایت‌ها
  • پشتیبان CMS دانشگاه (نرم‌افزار اسپیریت پورتال)
  • پشتیبانی و ارائه خدمات نظرسنجی
  • کمیته پدافند سایبری
  • برنامه عملیاتی ((HOP حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات

 

ماموریت

بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در دانشگاه

اداره فناوری اطلاعات دانشگاه مسئول توسعه، پشتیبانی و بهبود خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات در دانشگاه است. در این مأموریت، بهبود‌هایی در زیرساخت‌های مختلف مورد نیاز دانشگاه ارائه می‌‌شود:

سیستم‌های اطلاعاتی: بهبود سیستم‌های مدیریت دانشجویی، مالی، منابع انسانی و دیگر سیستم‌های مرتبط با دانشگاه.

امنیت اطلاعات: تقویت امنیت سرورها و داده‌های دانشگاه

پشتیبانی فنی: ارائه خدمات پشتیبانی فنی به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در حوزه ایمیل

توسعه نرم‌افزارها: توسعه نرم‌افزارهای مورد نیاز دانشگاه برای مدیریت داده‌ها، آموزش و ارتباطات

داشبوردهای مدیریتی: تجمیع اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده در حوزه زیرساخت و شبکه و طراحی داشبوردهای مدیرتی مربوطه

 

چشم انداز

  • بررسی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات مورد نیاز سازمان برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب

  • مدیریت کارا و اثربخش داده‌ها، اطلاعات و دانش در سطح دانشگاه با نگاهی جامع، یکپارچه و نظام‌مند

  • مانیتورینگ یکپارچه و هوشمند خدمات در سه سطح زیرساخت‌های رایانش (شامل تجهیزات شبکه، تجهیزات امنیتی، سرورهای فیزیکی، ذخیره سازها، سیستم عامل‌ها، ابزارهای مجازی ساز، تجهیزات محیطی و ...)، زیرساخت‌های کاربرد (شامل پایگاه‌های داده، وب سرورها، سرورهای کاربردی، سیستم‌های صف پیام، ابزارهای تدارک سرویس، ابزارهای تحلیل داده، ابزارهای ارکستراسیون، نرم افزارهای امنیتی و شبکه، ابزارهای سازمانی، محیط‌های اجرا و ...) و سطح کاربردهای کسب و کار (شامل مانیتورینگ‌های عملیاتی و خدمات توسعه داده شده برای یک کسب و کار)

مطالب اخیر

چت آنلاین