آموزش آفیس و اینترنت

 

 

  • تاریخ انتشار : 1403/04/26 - 15:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 127
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش ورد Word

ادغام چند فایل Word موجود در یک فولدر به صورت مرتب در یک فایل جدید

فرض کنید چندین فایل متنی در اختیار دارید و قصد دارید متون این فایل‌ها در یک فایل Word وارد کنید. یا به عبارت دیگر چند فایل متنی را با هم ادغام کنید. این کار به وسیله‌ یک قابلیت کاربردی در Microsoft Word امکان‌پذیر است.

ممکن است برای یک تحقیق، چندین فایل word ایجاد کرده‌اید و در هرکدام بخشی از اطلاعات مرتبط به پروژه خود را نوشته‌اید. اما اکنون وقت آن رسیده که تمامی آنها را به یک سند گردآوری کنید. در این شرایط اولین فکری که ممکن است به ذهن شما خطور کند، کپی و پیست کردن تمامی اطلاعات در یک سند جدید است. اما سر هم کردن همه آنها کمی مشکل است و حتی ممکن است در حین انجام این کار اطلاعاتی حذف یا رونویسی ( replace ) شود. در چنین مواقعی بهتر است از یک ترفند جدید word استفاده کنید تا به راحتی به ادغام چندین فایل ورد به آسانی انجام دهید.

یکی از آسانترین روش‌هایی که می‌توانید به انجام این کار بپردازید، ترکیب چندین فایل word با استفاده از بخش object  است. انجام این کار بسیار ساده است اما باید توجه داشته باشید که نسخه ورد شما word 2010 به بالا باشد تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

نکته : در ورژن‌های قدیمی‌تر ورد ( ورژن 2010 به قبل ) باید از همان روش کپی و پیست استفاده کنید.

 

  • گروه خبری : آموزش آفیس و اینترنت
  • کد خبر : 271399
محمد امیری
تهیه کننده

محمد امیری

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه