• تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 08:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 123
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آمارهای دقیق و در لحظه، دستمایه اتخاذ تصمیمات مدیریتی صحیح و کارآمد

تأکید مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه بر استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در تحلیل داده‌ها

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات در جلسه هم‌اندیشی مورخ 1403/03/22 به ریاست دکتر سیداحمد رضائی مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه که در سالن شورای حکیم واقع در طبقه هشتم سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید شرکت‌کنندگان به جمع‌بندی دستاوردهای راه‌اندازی داشبورد فعالیت‌های بیمارستانی و چگونگی توسعه آن پرداختند.

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات در جلسه هم‌اندیشی مورخ 1403/03/22 به ریاست دکتر سیداحمد رضائی مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه که در سالن شورای حکیم واقع در طبقه هشتم سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید شرکت‌کنندگان به جمع‌بندی دستاوردهای راه‌اندازی داشبورد فعالیت‌های بیمارستانی و چگونگی توسعه پرداختند. در این جلسه که مسئولان آمار و راهبران HIS بیمارستان‌های دانشگاه و همکاران اداره آمار و فناوری اطلاعات سلامت معاونت درمان به همراه کارشناس‌مسئول آمار سلامت (الهه فرقدانی) و همچنین طراح داشبورد متمرکز آمار و تخت بیمارستانی (مهندس الهه صباغیان) مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه حضور داشتند در ابتدای جلسه دکتر رضائی دستمایه اتخاذ تصمیمات مدیریتی صحیح را آمارهای "دقیق" و "در لحظه" دانست و در این راستا ضمن ستودن تلاش مسئولان و کارشناسان آمار دانشگاه، تلاش مضاعف ایشان در این خصوص را خواستار شد.

در ادامه جلسه مهندس صباغیان بخش‌های مختلف داشبورد متمرکز آمار و تخت دانشگاه شامل شاخص‌های مختلف فعالیت بیمارستان در حوزه بستری از جمله تعداد بیمار بستری، تخت فعال، تخت ویژه، تخت مصوب و تخت اضافه (اکسترا) و همچنین فرم‌های آمار روزانه، ماهیانه و تجمیعی، روز بستری بخش/بیمارستان را مرور و گزارشی از شاخص متوسط اقامت بیمار ارائه کرد و سپس کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات بیمارستان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موارد مطروحه پرداختند.

در ادامه، کارشناسان معاونت درمان دانشگاه، نقش نظارتی کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات در ثبت داده‌ها، رفع موانع احتمالی و پیگیری مشکلات مرتبط با شرکت HIS طرف قرارداد و پیگیری اصلاح فرآیندهای درون‌بیمارستانی که منجر به ثبت صحیح اطلاعات می‌گردد را مورد تبیین و تأکید قرار دادند. مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نیز متقابلاً بر لزوم اهتمام همکاران معاونت درمان در نظارت بر فرآیندهای مراکز و مشارکت در اصلاح آنها تأکید کرد. پیشنهاد دیگر دکتر رضائی در این خصوص تشکیل کارگروه‌های اصلاح فرآیند با هدف ثبت صحیح اطلاعات در HIS بود که در این چارچوب ایشان همچنین به همکاران حوزه فناوری اطلاعات در خصوص به‌روز بودن نسخه‌های برنامه و رویه‌های اجرایی تأکید نمودند.

ادامه این جلسه به بیان انتظارات و مطالبات همکاران شاغل در بیمارستان‌های دانشگاه اختصاص داشت که دکتر رضائی اقدامات صورت‌گرفته در خصوص موارد مطرح‌شده را تبیین و ابراز امیدواری کرد این اقدامات هر چه سریع‌تر و در کوتاه‌ترین زمان به نتایج مدنظر همکاران منتهی گردد.

دکتر رضائی در سخن پایانی خود به همکاران آمار شاغل در مراکز توصیه کردند که با توجه به پیشرفت‌های رخ‌داده در زمینه هوش مصنوعی و علوم داده، خود را از حصار روال‌های تکراری خارج و به دنبال کسب دانش و تجربه برای کاربست فناوری‌های نوین تحلیل داده بر روی داده‌های موجود در سامانه‌ها باشند.

 

تهیه‌کنندگان خبر: الهه فرقدانی - الهه صباغیان

ویرایش: احسان رزاقی

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 268241
کلمات کلیدی