• تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 11:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بهره‌برداری از پروژه آنلاین آزمایش‌های ارجاعی

تکمیل پروژه جواب‌دهی آنلاین آزمایش‌های ارجاعی در زنجیره ارجاع بین بیمارستانی

به گزارش همکاران گروه تحقیق و توسعه دانشگاه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه جواب‌دهی اختصاصی آزمایش‌های ارجاعی در زنجیره ارجاع بین بیمارستانی تکمیل و در اختیار آزمایشگاه‌های درخواست‌دهنده قرار گرفت.

به گزارش همکاران گروه تحقیق و توسعه دانشگاه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه جواب‌دهی اختصاصی آزمایش‌های ارجاعی در زنجیره ارجاع بین بیمارستانی تکمیل و در اختیار آزمایشگاه‌های درخواست‌دهنده قرار گرفت. بر اساس این پروژه با عنایت به تصمیم اداره نظارت بر امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه مبنی بر متمرکز نمودن آزمایش‌های ارجاعی مراکز درمانی و عدم ارسال نمونه‌‌ها به بخش‌ خصوصی کلیه آزمایش‌های تخصصی درخواستی برای بیمارانی که امکان انجام در بیمارستان محل بستری بیمار را ندارد به آزمایشگاه فوق‌تخصصی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) واقع در ساختمان بیمارستان هوشمند مهدی کلینیک ارجاع می‌شود.

جواب‌دهی آنلاین و برخط آزمایشگاه‌های ارجاع شده با امکان مشاهده کلیه سوابق نمونه‌های ارجاع شده بیماران توسط کارشناسان گروه تحقیق و توسعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ایجاد و دسترسی ویژه هر مرکز برای سوپروایزر مراکز درمانی ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. اجرای این طرح باعث افزایش سرعت و سهولت در دسترسی به جواب آزمایش‌ها شده و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شفافیت و صحت گزارش‌های مورد نیاز مراکز را نیز ایجاد می‌کند.

همچنین برخط بودن جواب‌دهی نیز صرفه‌جویی در نیروی انسانی را به‌همراه دارد. متمرکز سازی آزمایش‌های ارجاعی نیز باعث صرفه جویی و هماهنگی و یکپارچگی در زنجیره ارجاع می‌شود که فواید زیادی از جمله بی‌نیازی به بخش خصوصی، کاهش هزینه‌های مازاد، ارائه خدمات با تعرفه دولتی و با کیفیت بسیار بالا را در پی دارد.

 

تهیه و تدوین خبر: الهه صباغیان

  • گروه خبری : اخبار گروه تحقیق و توسعه,اخبار مرکز
  • کد خبر : 268176

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *