آموزش ورد Word
آموزش کامل ادغام پستی (Mail merge) در Word
با کمک ادغام پستی در نرمافزار Word میتوانید دادههایی را از یک لیست اکسل یا اکسس بخوانید و آنها را در مکان مناسب در دعوتنامه، گواهینامه یا… قرار دهید. در واقع ادغام پستی زمانی کابرد دارد که شما میخواهید برای افرادی نامههای یکسان بفرستید که در این نامهها به جز چند مورد خاص، بقیه متن نامه یکسان است.
فرض کنید میخواهید برای ۵۰۰ نفر گواهینامه آموزشی آماده کنید؛ خیلی سخت به نظر میرسد، اما با کمک ادغام پستی در Word میتوانید این کار را به راحتی و در عرض چند دقیقه انجام دهید! یا شاید بخواهید یک نامه اداری یا یک دعوتنامه را با متن یکسان برای تعداد زیادی ارسال کنید؛ باز هم فرقی نمیکند! کلید کار استفاده از ادغام پستی (Mail merge) است.
بعضی کاربردهای Mail Merge عبارتند از:
- چاپ یا ارسال دعوتنامهها
- چاپ یا ارسال کارت شرکت در آزمونها
- چاپ قبض
- چاپ گواهینامههای آموزشی
- چاپ حکم حقوق یا قراردادهای اداری
- اطلاع رسانی به مشتریان یا کارمندان توسط ایمیل (با کمک نرمافزار Outlook)
فیلم آموزشی ادغام پستی یا Mail Merge در یک دقیقه!
ارسال به دوستان